Memleketin Tosunlarına!


Amaaan be Bolat yine çok uzun yazmışsın! “Bak inan olsun kısa yazmaya çalıştım kestim, çıkardım, sildim ama yine de böyle oldu, affına sığınarak yayınlıyorum. Yok, anacım kafamı yormayayım diyorsan, video izle, sohbet et, birilerini dürt, like et, televizyon izle, kitap oku, yap işte bir şeyler! Ben seni yormayayım ama tavsiye istersen gel okuyalım birlikte, ne dersin?
Önce grafikten başlayalım bu yazıyı memleketin tosunlarına armağan edelim, ne dersin?
Yaşadığımız sürece soru sormaya devam edeceğiz çünkü insanlığın tarihi sorular tarihidir! Haklı olduğumuz sürece soru sormaya devam edeceğiz! Eğer sorularımız bitti ise insanlığımız da bitti demektir! Her türlü melanete, alçaklığa ve kötülüğe karşı direnmenin yolu soru sormaktır.
          Osmanlı imparatorluğu on altıncı ve on yedinci yüzyılın süper gücüydü! Senin gibi yeni Osmanlıcılık oynamıyordu. Resmen ve fiilen dünyanın süper gücüydü! Neden? Çünkü Avrupalı, soyluluktu, statüydü ottu, b…ktu derken onlar şöyle diyordu: Ben senin servetine, malına, ırkına, dinine, mezhebine, cemaatine bakmam! Eğitimli misin? Gel. Cesur musun? Gel? Yenilikçi misin? Gel.  Becerikli misin? Gel. Mucit misin gel? İlim irfan sahibi misin gel? Sanatçı mısın? Gel. Tüccar mısın? Mimar mısın? Gel. Gezgin misin? Gel.  Evet. Osmanlı eğitimi, donanımlı kişiliği, beceriyi, liyakati kısaca bireyi ve eğitimi ön plana alarak dünyanın süper gücü olmuştu. İyi düşün liyakat bizde geçerli bir akçe midir?
          Hak edeni, başarılı olanı, kafası çalışanı değil! Makbul cemaatin adamını, makbul partinin adamını, köylüsünü, akrabasını, bunların hiç biri yoksa bir yerlerde adamını bulanını ya da en iğrenç olanı parayı verenin düdüğünü öttürdüğü halin adına “liyakatsizlik” diyoruz. Aslında bunu yapan insanlara “şeref yoksunu” desek daha güzel olmaz mı?
          İstanbul devasa bir şehir. Yeni yapılaşmaya başlayan ilçelerde bile binaların park yerleri yok. Kanunen yapması gereken parkı yapmayıp cezasını belediyeye yatırarak işi halleden sahtekar müteahhit ve çakma işadamı okkalı bir ceza yemediği için millet olarak gözümüzü kapatıp başımıza geleceklere tahammül etmeye çalışıyoruz. Otoparkı olmayan yeni binadan daire alan İstanbullu soluğu belediyede mahkemede alsa ve o otopark parasını o sahtekar insan ceza olarak yatırsa bak otoparksız bina yapılır mı? Amaan kim uğraşacak değil mi?
          Ne gerek vardı koleje para yatıracak eğitimli insan. Hiç kafan çalışmaz mıydı senin! Kondur boğaz yamaçlarına bir gecekondu, hadi Boğaz olmadı, Ümraniye, Sarıyer olur, Üsküdar olur, bu arazilerin tapuları verilir yedi sülalen varlık içinde yaşardı! Sonra gidip kahvede pişpirik oynardın! Ne gerek vardı işten sonra harıl harıl yorgun gözlerle KPSS sınavına çalışmaya. Sınav sorularını çalan grupların dershanesine filan gitseydin! Değil mi?
          İstanbul’da daha vatandaşını bir yerden bir yere taşıyamayan, var olan coğrafi kolaylıkları kullanamayan, her devirde adam kayırıcılığın katlanarak büyüdüğü bir memlekette abad olabilir mi? İnsanların emeğini kendi adamını işe koyarak çalan cemaatler bana önder bana yol gösterici olabilir mi? Devletin kasasına kendi zümreleri için hortum takanlar, namuslu sayılabilir mi? Elindeki metni dahi okumaktan aciz imam, topluma bir şey verebilir mi? Önce elindeki çocuğu nasıl işleyeceğini düşünmeyip atamaya, maaşına kafayı takmış öğretmen, gelecek nesli yetiştirebilir mi? Teröristleri, casusları, şebekeleri, organize suç örgütlerini dinlemek için kendisine yetki, alet edavat verilmiş güvenlik kuvveti, kendi meslektaşlarını, politikacıları, halkı dinlerse bunlardan bize fayda gelir mi? Hata yaptığında özür dahi dileyemeyen, laf kalabalığı yapan politikacılar benden saygı bekleyebilir mi?
          Bir canlının temel yaşama hakkı olan suyu dahi dünyanın parasına satan bir ülke kendisine medeni diyebilir mi? Ben şüpheliyim, ya sen? Peki, senin soruların var mı?

Grafik Kaynak:whatisthehink

Yorumlar

Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, az bile yazmissin!
Sondan baslamam gerekirse; ben hic bir zaman "medeni" bir ülkede yasadigimi söyleyemedim. Bu baska bir kavram olsa gerek henüz anlamini bilmedigimiz. Bir yabanci sordugunda da bunu anlatmak oldukca zor, neyi nerden tutup nasil anlatirsin...Türkiye tezatliklar, paradokslar, parodiler ülkesi!
Ne cografi konumunu kullanabiliyor, ne genc nüfusunu egitebiliyor, ne demoktatik ortam yaratabiliyor...Neden bahsediyoruz ki biz!
Blogger Bolat dedi ki…
Kumaşımızda sıkıntı var çok deforme olmuş toplum, herkes kişisel çıkarı uğruna sınır tanımaksızın diğerinin hakkını çiğniyor! Ama ülkemizin geleceği için her dönemde her türlü kötülüğe karşı mücadele etmemiz, en azından soru sormamız lazım Semi!
Smart Learning Hub dedi ki…
Çok güzel bir site. Yazılar ve görseller incelemeye değer. Takip listeme ekliyorum. Saygılar.
www.amerikagunleri.com
Mr.E dedi ki…
Çooooook uzun ve dertli bir yorum yazıp, sildim. Bununla ilgili yazı yazılır aslında....Kışkırttığın için teşekkür ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim iltifatlarınız için :) hoş geldiniz :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim :)) Bekliyoruz o zaman sizden bir post:)
Smart Learning Hub dedi ki…
Yukarıda sözünü ettiğiniz herkese gel yaklaşımı aslında şu asırda Amerika'nın temel vatandaşlık disiplinini çok güzel özetliyor. Evet, yetenekli olan herkese gel diyen ve nihayetinde süper güç olan bir devlet. Çok güzel tesbitler.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben buna aklın yolu bir derim, Amerikanın süper güç olmasının en önemi araçlarından biri nitelikli veya niteliksiz göç bu da o ülkeye müthiş b,r enerji sağlıyor, biz hla primitif bölgesel milliyetçilik, mezhepçilik işlerine takılı kaldık. Bir de şu liyakat ve yolsuzluk olyı canımızı acıtıyor:)
Zülal Ateş dedi ki…
sen uzun uzun yaz böyle seviyoruz:) yazılarını okuyup bilgilenmek, bakış açısı kazanmak çok çok güzel.
GENE ÇOK GÜZEL YAZI OLMUŞ.
ÇOK AÇIK YÜREKLİLİKLE YAZMIŞSINIZ.
ELLERİNİZE SAĞLIK.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Zülal :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :)
leyya dedi ki…
kesinlikle can-ı gönülden katılıyorum tüm yazdıklarınıza sevgili Bolat.eğitimin evin içinde başladığına inanıyorum ancak evlerimizde de çocuklarını yetiştirecek kalifiye anneler babalar çok az maalesef.dışarıdan bakılınca kısırdöngü gibi görünen bu durumun, bu zincirin elbet kırılacağına dair ümidimi koruyorum zor da olsa.en azından kırabilmek adına elimden geleni eksikte olsa yapmaya çalışıyorum kendi adıma.umuyorum ki bizlerin yetiştirdigi çocuklar değiştirecekler bu insana, insanlığa yakışmayan halleri.
bu arada bloguma ve severek ürettigim çantalarıma gösterdiginiz ilgi beni çok mutlu ediyor. zira bizim memleketin beyleri maalesef hala çok uzaklar bu tip ürünlere ilgi duymaya:)hem bu memnuniyetimin bir ifadesi olarak hem de bu güzel şehre akil bir insan duyarlılığıyla duyduğunuz sevgiden dolayı eşinize bir İstanbul çantası hediye etmek isterim.aslında evvelce de geçti bu fikir kafamdan ancak medeni durumunuzu bilmedigimden dolayı teklif etmeye cesaret edemedim:)madem ki güzel bir oğlunuz var, eh o güzel Teoman'ın mutlaka bir de annesi var fikriyle niyet ettim bu kez.umarım teklifimi geri çevirmez ve beni üzmezsiniz:)mail adresim leyyabags@gmail.com.adresinizi lutfederseniz ben yarın İstanbuldan ayrılmadan göndereceğim kargolara sizin için niyet ettigim küçük hediyemi de dahil ederim.olmadı 1 hafta sonra döndüğümde gönderebilirim.
selamlar.
! incebellibardak dedi ki…
bir solukta okudum yazıyı, öfkelene öfkelene. oysa, ne kadar da çok öğrenmemiz gereken şey var Osmanlı'dan... ellerine sağlık Bolat
Unknown dedi ki…
Bir toplumda, yanlis giden bir duzeni sorgulayan, kendi imkanlari dahilinde bunun aksine caba gosteren insanlarin varligi hala bir umidin var oldugunu gosterir!

Turkiye Cunhuriyeti yasadigi bu kotu gunleri zararla gecirecek ama ozune donecektir. Bunu belki biz gormeyecegiz ama bizim gibi insanlarin yetistirdigi gelecek nesil mumkun kilacaktir.

Amerika ve bazi 'gelismis ulkeler'in bizden tek farki sudur: gundemi cok guzel kontrol altinda tutmak, kanunsuz isci calistirma konusunda usta olmak, somurge anlayisini uluslararasi yardim fonlari aracaligi ile devam ettirebiliyor olmak!

Tarihimizi ogrenip, yabanci ulke sevdamizdan vaz gecsek harika olacak!

Gecen gun karafakiden.com isimli blog yazari Banu'nun Foca'da ki teror ile ilgili yazisina bir yorum biraktim. Sinema'da oldurulen insanlar icin bayraklarini yariya indiren bir ulkede yasarken, hergun katledilen askerlerimiz icin kimsenin sesini cikarmadigindan yakindim, bir iki gun sonra kendi kendime soylenirken aklima geldi, bu memleket sirf petrol ugruna kendi askerlerini kiriyor senelerdir, olen askerleri bir gazete yazisi ile duyuruluyor ayni bizdeki gibi, farkli olan tek sey, asker aileleri 'suppport the troops' diye geziniyor ortalikta! Senelerdir kimse cikipta 'aga bizim isimiz ne orada' diyemedi, diyeni susturuyorlar cunku!!!

Parasi olmayanin okuyamadigi, ille adam olacagim diyen genclerin meslek okullari ile kandirildigi, aile sisteminin tamaen yikildigi, uyusturucunun normal karsilandigi bir ulke ile hala degerlerini yitirmemis ama yitirmek uzere olan bir toplum karsilastirmasi yapiyoruz.

Diyorum, sadece ozumuzu bilsek yeter ama bi bok var diye baska ulkelere gitmeden gozumuz acilmiyor; ornek: ben!

Karsilikli fikir alisverisi yaptigimizi dusundugum icin bu kadar acik yureklilikle yazdim, bir hata ettiysem affola. Butun soylemek istedigim, iyi seyler yapan bunun icin caba gosteren insanlarimiza haksizlik yapmamak, cunku beyin avcisi rolu ile hareket eden bu 'gelismis ulkeler' ister inanin ister inanmayin kendi cikarina ters duseni sinek gibi eziyor!

Bu kadar laftan sonra Hayyam yakisir dedim, buyurun :-)))

Gökte bir öküz varmış, adı Pervin;
Bir öküz de altındaymış yerin.
Sen asıl iki öküz arasında
Tepişmesine bak şu eşeklerin!
-------------------------------
Ne yazık, pişmiş ekmek çiğlerin elinde;
Ne yazık, çeşmeler cimrilerin elinde.
O canım Türk güzeli kömür gözleriyle,
Çaylakların, uğruların, eğrilerin elinde.
Rainbow Gatherer dedi ki…
harika bir yazı olmus, her cümlenin altına bende imzamı atabilirim :)
O bütünlüğü koruyabilmek için kurulan bir sistem de var. Kuralların dışına çıktın mı halin yaman. Bu olmasa herkese gel gel desen de, gelen yetenekli, eğitimli araya gider. Amerika bazen patlasa da çatlasa da kendini onaran bir sistemle ayakta diye düşünüyorum. Ama onunda eskidikçe yamaları artıyor. Vay güzel dünyam..
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Arkdaşım okadar güzel bir yorum yazmışsın ki, blog yazısı sönük kaldı :) Ellerine sağlık. Ben de bu meslek okulu düşüncene aynen katılıyorum, sanayici neredeyse anne karnından itibaren okula alacak çocuklarımızı:)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, amacım hedef göstermek değildi ama yanlışlara da öfkemizi göstermemiz gerekir diye düşündüm :)
Blogger Bolat dedi ki…
Harikasınız, be tasarımlarınız çok beğeniyorum ve sizin gibi emek yoğun çalışan tasarım yapan insanlara her zaman gıpta ile bakıyorum :) teşekkürler, harikasınız.
Blogger Bolat dedi ki…
ÖZÜR ÖZÜR ÖZÜR ÖZÜR ÖZÜR ÖZÜR ÖZÜR
şöyle bir yorumu yanlışlıkla sildim "harika bir yazı olmus, her cümlenin altına imzamı atıyorum..." bu tablet pc de yanlışlıkla bunu yapabiliyorum, yorum sahibi arkadaşımdan özür dilerim.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle güzel tespitler, biz Türkiye Cumhuriyeti daha ileri götürmek için vatandaş olarak elimizden geleni yapalım derim :) Bırakalım Amerikanın yamaları daha da çoğalsın :))
Unknown dedi ki…
Ne demek Alp, senin yazilarin isiginda yorum yapiyoruz, dusuncelerimizi paylasmak icin firsat verdigin ve onemli konulara dikkat cektigin icin hayraniz ya bloguna!!!

Iyiki varsin :-) iyiki varsiniz, bu yazida biraz umit isigi varsa bu senin gibi dusunce ozgurlugune sahip cikan, saygili ve kulturlu insanlarin varligini gordumu icindir :-)

Tesekkur ederim.
Unknown dedi ki…
yazı nasıl bitti anlamadımseviyorum böyle yazıları ve yazan kalemleri.. İşte böyle takan dertli ve derdini anlatıp birşeyleri değiştirmek isteyen insanlara ihtiyaç var bu aç kurtların olduğu memlekette..
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Emir:) bir şeyleri değiştiremesek de değişime giden yolda çakıl taşı oluruz icabında :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bolat cok dogru seyler yazmissin yine, ellerine saglik!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi